Suc de portocale cu goji

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+
Acum cateva zile a fost Ziua Mondiala a Alimentatiei, mai precis pe 16 octombrie. Pana anul acesta de 16 octombrie celebram ziua mamei mele, iar acum, in plus, am fost bucuroasa sa constat ca este si o zi anume dedicata alimentatiei. Ar fi minunat daca cel putin noi, aspirantele la arta culinara si bloggeri din intreaga lume, ar dedica aceasta zi alimentatiei sanatoase si s-ar stradui toti sa prepare ceva ingenios, sanatos si special pentru aceasta zi. Ar fi si mai extraordinar daca s-ar putea face la nivel public, sa se organizeze evenimente culinare in fiecare oras si s-ar intrece toti bucatarii si amatorii de bunatati culinare deosebite, cu degustari si tot tacamul.
Deoarece preocuparea mea din ultima vreme este sa mananc cat mai sanatos, mai echilibrat si mai natural, am hotarat sa dedic aceasta postare in cinstea alimentatiei sanatoase. Acest avant culinar dar si motivatia a coincis cu un articol scris de Adi Hadean pe care l-am citit recent si care m-a determinat sa pun mana si sa fac ceva ca sa-l sustin si sa incurajez lumea sa citeasca etichetele de pe produsele pe care le pun cos la supermarket, sa fie mai cumpatata cu portia de mancare pusa in farfurie, sa nu abuzeze si sa-si invete fiecare parinte copilul ca nu trebuie neaparat sa termini tot ce ti-e pus in farfurie, de-ti cade bine de nu, si ca fructele nu se mananca dupa masa principala ci chiar inainte sau la micul dejun.
Reteta pe care am pregatit-o este un aparent simplu suc de portocale dar care are o doza sanatoasa de goji, un fruct care a intrat in vietile noastre de curand si care tinde sa apara tot mai des in retetele si farfuriile noastre.
Asa cum v-am obisnuit la fiecare postare, o scurta prezentare a unui ingredient folosit in reteta, de data aceasta, doresc sa dedic rubrica Stiati ca... fructelor Goji: este cunoscut de peste 2000 de ani in Tibet si folosit in medicina traditionala datorita numeroaselor beneficii curative. Localnicii care consuma zilnic sub forme diferite – ca fructe uscate, suc, ceai sau ca ingrediente in mancaruri – traiesc mai mult, mai energic si mai sanatos. Cu toate aceste proprietati binefacatoare, goji a fost recunoscuta de catre medicina moderna foarte recent.
Este al doilea in lume ca si continut de vitamina C, contine mai mult betacaroten ca si morcovii si mai mult fier decat o friptura si este bogat in vitamina B.
Este cel mai eficient antioxidant, consumul a numai 20 de grame de goji asigura necesarul zilnic de antioxidanti. [Sursa: Goji].Dupa ce v-am informat pe scurt cum sta treaba cu goji, a venit timpul sa va descriu cum am procedat cu obtinerea sucului, un adevarat izvor de sanatate ce iti inunda corpul si te indeamna sa repeti experienta.
Serviti cu placere, un pahar de sanatate.

4 Comments

Leave a Comment.