Salata cu andive, ridichi si parmezan

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Salata asta este foarte usoara si rapida, potrivita pentru cina unei persoane la dieta sau a unui lacto-vegetarian. Am folosit doar patru vegetale, asa ca sa fie cat mai simpla, nu foarte aglomerata, am presarat-o cu parmezan si putin otet balsamic. Se poate servi cu un dressing din iaurt cu 0.1% grasime sau iaurt grecesc cu seminte de in, piper, praf de chili sau menta uscata.

Stiati ca… despre Andiva se spune ca se numeste si cicoare de gradina si ca are proprietati nutritive, dietetice si oficinale. Contine minerale, stimuleaza pofta de mancare, are efecte diuretice, usor laxative, usureaza digestia, stimuleaza secretia de bila si evacuarea intestinala a acesteia, are efecte mineralizante si ajuta la combaterea parazitilor intestinali. Deoarece contine substante triterpenice amare precum lactucina si lactupicrina, andiva calmeaza usor sistemul nervos, alina durerile si prezinta efecte favorabile in caz de stres.
Prin prezenta intibinei, care este o substanta antioxidanta naturala, andiva diminueaza efectele nocive ale radicalilor liberi, intarziind imbatranirea si instalarea unor boli generative, inclusiv a cancerului.
Acum ca ati aflat ca andiva are atat de multe beneficii, veti intelege si de ce nu am vrut sa mai adaug si alte vegetale in plus in reteta, caci simpla ei prezenta intruneste o multime de beneficii si nutrienti de care organismul are nevoie.
Have a crispy witloof salad!

1 Comments

Leave a Comment.