Spuma de dovleac copt cu nuci si stafide

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Ultimate dessert sau toamna parfumata intr-un pahar, asa as denumi acest preparat… bogat in nutrienti, vitamine si minerale. Dovleacul este o leguma de toamna extrem de valoroasa de care merita sa profitam in acest anotimp. Noroc ca se prelungeste sezonul lui si o parte din iarna…, asa ca nu e tarziu sa il prepari nici azi. Trebuie doar sa faci o vizita in piata, sa pui la copt dovleacul si ai un blender la dispozitie. Exista multiple combinatii ce se pot prepara cu dovleac copt, cum ar fi paine cu dovleac, briose sau chec cu dovleac, rulada sau tort, terci de ovaz, cheesecake, precum si aceasta minunata spuma cu nuci si stafide. Partea cu frisca este optionala si decorativa, se poate exclude sau se poate inlocui cu crema de cocos, crema din caju sau iaurt din soia. Dovleacul se coace la cuptor, iar apoi se da prin blender pentru a obtine o textura cremoasa. In procesul de blenduire se poate adauga frisca, insa se poate foarte bine si fara. Exceptand partea de coacere a dovleacului, care la mine in general dureaza minim o ora la 190 de grade Celsius, pregatirea spumei in sine dureaza 5-7 minute, depinde de viteza blenderului. Este un preparat consumabil atat la mic dejun cat si ca desert sau gustare. Se poate indulci cu sirop din curmale, cu sirop de agave sau de artar sau cu miere.

... citeste mai departe

Parfait cu mango, banane si granola

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Stiai ca ceea ce mananci zi de zi iti poate creste sau scade productivitatea si creativitatea? Da, e adevarat desi posibil sa te contrarieze… Exista anumite alimente: legume, fructe, seminte, cereale care ajuta la cresterea capacitatii de concentrare, dau energie si pot creste nivelul de optimism, iar pe de alta parte sunt alimente care iti scad energia, te demotiveaza, iti creeaza stari de oboseala si chiar de iritatie. Iti propun sa faci un exercitiu de constientizare a ceea ce pui in farfuria ta, timp de o saptamana si sa iti urmaresti starile si modul in care iti influenteaza alimentele, productivitatea si energia. Ca sa iti acord un sprijin in acest sens, iti propun sa incepi ziua cu un mic dejun satios dar sanatos, care sa contina proteine (oua, seminte de chia, spirulina, canepa) si/ sau carbohidrati (fructe si/ sau legume), fibre (tarate, fulgi de cereale, psyllium). Carbohidratii ofera energie organismului si sunt esentiale pentru sanatatea noastra, in timp ce proteinele ajuta la formarea muschilor, fiind importante si pentru mentinerea sanatatii pielii.

... citeste mai departe

20 de lucruri pe care nu le stiati despre mine

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

 

image

Cand mi-a propus Alina @ Mamamag sa scriu 20 de lucruri despre mine, am avut un moment de ezitare deoarece nu ma puteam gandi la atatea lucruri noi si nestiute de cititori pe care sa le scriu in plus despre mine, bazandu-ma pe faptul ca dezvalui destul de multe prin intermediul postarilor, in general imi tin la curent cititorii despre noutatile pe care le fac, iar in rubrica Despre mine de pe blog, sunt informatii legate de motivul pentru care m-am decis sa public retete pe blog si sa fotografiez preparatele, precum si ce urmaresc prin asta.

... citeste mai departe

Parfait cu chia si budinca de tapioca

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Ador aceasta forma de prezentare a preparatelor! Dar acest lucru nu mai este o noutate pentru voi, cei care ma urmariti. Nu e asa ca arata bine si delicios si aspectuos? Si foarte practic de pregatit, consumat si purtat la servici, cursuri, scoala, gradinita, calatorii, oriunde vi se face pofta de ceva bun, dulce si sanatos. Adeseori pregatesc parfait-uri la pahar, folosind diverse ingrediente, cam ce am la indemana prin casa, fructe, fulgi de ovaz, iaurt sau ricotta, seminte de orice tip, cereale de mai multe feluri (secara, orz, hrisca, quinoa, mei, amaranth). Cand am conceput acest preparat, aveam pofta atat de chia cat si de tapioca, asa ca le-am incropit, am pus niste zmeura, le-am pus toate intr-un borcan si gata desertul perfect. Se poate pastra la frigider pentru mai multe zile, cam 3-4, indulcit cu curmale si preparat si cu lactate vegetale.

... citeste mai departe

Pancakes cu mac

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

O reteta minunata de pancakes, potrivita pentru copii alergici pentru ca nu contine ou, iar laptele de vaca poate fi inlocuit cu usurinta cu laptele vegetal preferat: de migdale, cocos sau de orez. Clatitele nu contin nici zahar, ci curmale pentru indulcire, mai contin banane, un mar, faina, lapte si mac. Cam atat! Pentru un pancake delicios, sunt suficiente 3-4 ingrediente si rezultatul este mereu un succes. Ingredientul cheie este bicarbonatul de sodiu pentru a obtine acele bule care fac clatitele americane pufoase si atat de gustoase. Uneori folosesc in loc de ou, aquafaba (lichidul obtinut din fierberea nautului) din conserva (de naut), pun mai putin lapte si folosesc doar o banana. Aquafaba este un inlocuitor fabulos al albusului de ou, il folosesc des in deserturi si de asemenea, se pot face clatite americane dar si clasice foarte gustoase si cu aceeasi textura si consistenta ca si a clatitelor preparate cu ou.

... citeste mai departe

Cheesecake cu smochine si afine

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Mereu am aspirat la acel tip de cheesecake realizabil fara prea multe eforturi, fara gelatina care nu imi place sa o folosesc si desigur, fara zahar si bun de tot. A fost mai simplu decat mi-am imaginat. Am facut un blat din 3-4 ingrediente, adica fulgi de ovaz maruntit, smochine, ulei de cocos sau unt si cateva curmale daca vreti, ori o lingura sau doua de miere. Chiar simplu pana aici! Insa nici crema de branza nu a prezentat vreo dificultate in preparare, iar in loc de gelatina, am folosit seminte de chia inmuiate in apa fiarta si a avut consistenta si textura potrivita fara sa se scurga cum am mai patit alte dati, dar folosind atunci gelatina cu care nu am reusit sa ma imprietenesc vreodata. Insa prepararea acestui cheesecake cu gelatina obtinuta din seminte de chia, mi-a dovedit inca o data ca nu am pierdut nimic nefolosind gelatina traditionala. Sunt oricum un mare fan al deserturilor no-bake, cu eforturi minime de pregatire, asa ca am nimerit-o si de aceasta data. Ca o sugestie, in loc de smochine se pot folosi pentru blat stafide sau prune uscate. Am sa incerc si aceasta varianta.

... citeste mai departe

Briose cu fulgi de ovaz si crema de dovleac

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Ramasesem datoare cu o postare de anul trecut… Reteta de briose cu care am participat la concursul Electrolux.

Am incropit ingredientele din trei retete diferite de briose si am ajuns la o combinatie deosebit de gustoasa, pufoasa si aromata, desigur fara zahar, asa cum v-am obisnuit deja in ultimele postari. Sincer, nici nu este necesar zaharul deoarece fructele asigura dulcele pe care vi-l doriti intr-un desert, indeosebi pentru copii. Am servit briosele mai multor copilasi si au fost foarte indragite, iar crema de dovleac a fost extrem de apreciata. Fiind consistente, se pot consuma ca si gustare, ba chiar si la un mic dejun rapid atunci cand nu aveti la indemana altceva. Profitati la maxim de bostanul de sezon, este foarte sanatos si se preteaza foarte bine la preparat briose, checuri, paine, prajituri cu crema de branza, oferind o aroma placuta deserturilor, dar si un gust pe masura.

... citeste mai departe

Salata cu ton si naut la borcan

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Daca doriti o salata inventiva, daca va grabiti la servici sau pur si simplu nu aveti timp sa pregatiti o masa consistenta, sanatoasa si savuroasa, puteti alege varianta de a pune intr-un borcan cateva ingrediente satioase. Este o varianta preferabila preparatelor luate in graba de prin supermarketuri sau benzinarii, ca sa nu mai zic fast food. Folosind aceeasi metoda de preparare a mancarurilor la borcan, puteti pregati copiilor gustari sau mese consistente din ingrediente care se pot arunca rapid intr-un recipient special, nu neaparat la borcan, insa astfel asigurati copiilor vostri o masa sanatoasa, in locul snacksurilor gasibile pe la chioscurile aflate in incinta sau in jurul scolilor. Sunt foarte accesibile si practice caserolele compartimentate, in care se pot așeza diverse ingrediente potrivite pentru o gustare satioasa, precum seminte, stafide, briose, batoane si biscuiti homemade sau bio de prin magazinele naturiste, desi sunt foarte rapid realizabile si in casa, fructe, mini sandwichuri, legume taiate in forme diferite care sa fie cat mai atractive copiilor, exemplele sunt multiple, depinde fiecare ce prefera, exista o mare varietate de combinatii pentru toate gusturile. Deasupra borcanului de salata, se pot pune cateva linguri de iaurt, peste care se presara frunze de busuioc, maghiran sau oregano, proaspat sau uscat.

... citeste mai departe

Salata de creveti la pahar

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Am revenit cu o reteta minunata de salata cu creveti, sper sa va ademeneasca pozele incat sa o incercati pentru ca dincolo de aspectul fabulos, este foarte gustoasa si desigur sanatoasa. Numai buna de savurat la cina si nu numai. Aceasta varianta de salata poate fi depozitata intr-un borcan pentru a fi servita la birou, intr-o calatorie sau la un picnic. Crevetii din gama Deluxe de la Lidl, se gasesc doar de doua ori pe an in magazin insa e posibil sa gasiti si alta gama de creveti la fel de gustoase si in alte supermarketuri . Acest articol nu are scop publicitar, sunt doar extrem incantata de acesti creveti si ma infrupt din ei de cate ori am ocazia :). Salata poate fi pregatita cu 1-2 zile inainte de a fi consumata si se pastreaza la frigider in acest interval de timp. La final se poate adauga pe langa sosul de iaurt cu usturoi, mirodenii si putina zeama de lamaie, ingrediente ce vor da un plus de savoare salatei. Uneori adaug si sumac in salate, deoarece da un iz acrisor si proaspat acesteia. Orice aroma inedita este binevenita in salatele mele, asa cum de altfel v-am obisnuit deja. Sumac poate fi gasit la Magazinul de Mirodenii din Bucuresti sau poate fi comandat online. Voi continua aceasta serie de retete la pahar sau borcan asa cum v-am promis. Modul de prezentare si servire mi se pare atat ingenios cat si practic, felul inedit de a prepara si de a ma juca cu ingredientele, fiind specialitatea mea, indiferent ca este vorba de un preparat sub forma lichida sau solida. Stim cu totii cat de greu este sa poti manca atat sanatos cat si rapid in timpul orelor de munca. Mancarurile la borcan sau caserola bine inchisa ermetic, sunt usor si foarte rapid de pregatit, n-ar trebui sa va ia mai mult de 5 minute sa asamblati alimentele in combinatia preferata, cu o seara inainte. Partea si mai buna este ca se pot face combinatii de alimente astfel incat sa cuprinda proteine, carbohidrati, fibre care sa asigure valoarea nutritionala necesara unui pranz satios. Mai multe despre aceste combinatii, intr-o postare viitoare. Acum sa ne concentram asupra crevetilor.

... citeste mai departe

Parfait cu crema de avocado

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

In postarile anterioare aminteam ca intentionez sa ma axez in viitor pe mancaruri pregatite si consumate la pahar, borcan, cana, genul mancarurilor jar food, sau mai altfel spus in conceptia mea, smart food. Nu stiu daca ati incercat vreodata acest lucru, dar puteti face urmatorul test cu aceasta ocazie: pregatiti o salata sau un iaurt cu cereale si fructe intr-o cana de 200 ml, apoi resturnati totul intr-un bol sau farfurie adanca si apreciati daca aceasta cantitate este indestulatoare pentru o masa. Daca la finalul mesei va considerati multumiti si satui, atunci puteti considera aceasta metoda de a pregati mancarea, un succes. Probabil teoretic sunteti satui, practic ati mai manca, nu neaparat de foame, ci de pofta. Insa cantitatea unui mic dejun sau a unei gustari echivalenta cu o cana ar trebui sa fie suficienta. Depinde fiecare la ce ne raportam, insa puteti incerca. Spre exemplu, daca la un mic dejun consumam asa: un ou, un castravete sau un ardei si un crackers, aceasta cantitate este raportabila la o cana, intr-o prezentare mai agreabila, care poate fi foarte usor transportabila la servici, gradinita sau in excursie/ picnic. Sigur ca se pot face diferite variatiuni pe aceeasi tema: cascaval cu rosii si cateva felii de avocado, sau iaurt, fulgi de ovaz si un mar si exemplele pot continua. Acest tip de a servi o masa poate fi foarte placuta de catre copii, ei fiind foarte atrasi de o prezentare inedita a mancarurilor. Cu ingredientele frumos aranjate pe straturi si decorate cu fructele sau legumele preferate, mesele pot deveni foarte atractive pentru ei. Asa ca: Succes!

... citeste mai departe

Fruit Pizza

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Probabil ati aflat deja cu ocazia concursului pe care l-am lansat impreuna cu cei de la NativeBox, ca imi plac in mod deosebit produsele lor pentru ca sunt genul de amestecuri de seminte si nuci pe care le consum eu, dar si pentru ca acestea contin combinatii extrem de gustoase si fireste si sanatoase si sunt foarte incantata ca i-am descoperit exact cand trebuia. Spuneam ca au produse senzationale, respectiv pachetele de nuci, seminte si fructe uscate pline de nutrienti si vitamine ce acopera necesar zilnic. Pentru pizza cu fructe am folosit combinatia Pure Nuts (https://nativebox.ro/produs/pure-nuts/) pentru blat si Berry Good (https://nativebox.ro/produs/berry-good/) pentru decor. Rezultatul a fost minunat, a iesit un fel de cheesecake (fara branza) cu fructe uscate si iaurt,  insa puteti foarte bine inlocui iaurtul cu mascarpone sau crema de branza, seamana cu o pizza cu fructe, de aceea am denumit-o Healthy Fruit Pizza, adaptat pentru copii insa devorabil si de catre adulti. Efortul si timpul de pregatire sunt minime, asadar intr-un timp scurt se poate obtine un desert super delicios si sanatos. O idee buna ar fi sa pregatiti tarta alaturi de cei mici, implicandu-i intr-o activitate placuta si astfel invatandu-i si despre faptul ca deserturile sanatoase se pot prepara in casa usor si rapid. Blatul se poate prepara cu o zi inainte, iar fructele si iaurtul se pot aseza pe tarta inainte de a fi servita. Puteti folosi si fructe proaspete uniform decorate in functie de preferinte. Total timp de preparare si coacere este de 30 de minute.

... citeste mai departe

Creveti cu lamaie si baby spanac

Pin on PinterestShare on FacebookEmail to someoneGoogle+

Imi plac foarte mult crevetii, printre mancarurile mele preferate, dar in special imi plac cei fierti de la Lidl din gama Deluxe. Necesita un timp foarte scurt de preparare, se dezgheata cu minim doua ore inainte de a fi consumati si spre stupoarea mea, i-au placut foarte mult si fiicei mele. Cu doar cateva ingrediente si un minim efort, obtineti o masa delicioasa, iar vestea si mai buna este ca o puteti savura alaturi de cei mici, fiind un preparat child friendly, asta in cazul in care nu exista alergii la fructe de mare. In locul lamaii se poate folosi lime, iar baby spinach poate fi inlocuit cu frunze de coriandru sau cu patrunjel. Se acompaniaza perfect cu un prosecco si un vin alb, desigur acestea fiind servite doar de catre adulti. Crevetii fierti se pot servi si ca atare dupa decongelare alaturi de un sos care de cele mai multe ori se afla deja preparat in cutia produsului, fie un sos special potrivit pentru creveti, pe care il puteti achizitiona de la supermarket.

... citeste mai departe